تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی

نگهداری و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم است. اندازه گیریهای دقیق پایه و اساس بسیاری از آزمایش‌های علمی است، بنابراین ناتوان نگه داشتن تجهیزات خود می‌تواند تمام مطالعه را از بین ببرد. آلودگی همچنین می‌تواند نتایج آزمایشگاههای شما را کاملا از بین ببرد، بنابراین مراقبت کامل به همان اندازه بخش‌های پر زرق و برق کار در آزمایشگاه مهم است.

آزمایشگاه‌ها بر توانایی ارائه نتایج دقیق در زمان حداقل زمان تحویل تکیه می‌کنند و تجهیزات کارآمد برای اطمینان از این که اهداف می‌تواند برآورده شود ضروری است. علاوه بر این، تجهیزات اغلب یکی از مهمترین هزینه‌ها در آزمایشگاهها هستند، که در آن هزینه‌های محدود اغلب به این معنی است که هزینه‌ها باید با دقت کنترل شوند. از کمک به تحقیقات برای حفظ هزینه‌های آزمایشگاهی خود در بودجه، دلیل زیادی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات برای آزمایشگاه شما وجود دارد. به همین دلیل ما یک راهنمای جامع در مورد تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی برای شما ارئه می‌دهیم.

تمیز کردن

یکی از ساده ترین راههای حفظ تجهیزات آزمایشگاهی شما این است که آن را تمیز کنید، اما شگفت آور این چیزی است که بسیاری از آزمایشگاه‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند. تمام عناصر موجود در تجهیزات خود را هر روز تمیز کنید.

برخی از تجهیزات آزمایشگاهی باید با استفاده از یک فرایند مشخص تمیز شوند، بنابراین مطمئن شوید که با راهنما یا مدیر آزمایشگاه خود مشورت کنید، اگر مطمئن نیستید که چطور انجام دهید. برای مثال، مواردی مانند میکروسکوپها باید با مخلوط اتر و الکل ۷۰:۳۰ مخلوط شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها به اندازه کافی تمیز هستند تا دقیق باشند. اگر یک قطعه تجهیزات نیاز به تمیز کردن کامل داشته باشد. اغلب باید توسط یک حرفه‌ای واجد شرایط انجام شود.

کالیبراسیون

مهم است که تجهیزات آزمایشگاهی خود را به طور منظم کالیبراسیون کنید. اگر نتوانستید این کار را به اندازه کافی انجام دهید. ممکن است به دلیل عدم صحت اطلاعات، تجهیزات شما خراب شود. بسته به نوع تعمیر و نگهداری تجهیزات مورد نیاز برای اطمینان از صحت آن، خدمات مختلفی برای کالیبراسیون وجود دارد. این می‌تواند از یک نگهداری پیشگیرانه اساسی تا یک بررسی دقیق دقت بالا باشد. اگر شما به طور مرتب کالیبراسیون تجهیزات خود را نگه دارید، نیازی به چیزی بیشتر از نگهداری پیشگیرانه سریع نیست.

تعمیرات

برای تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی گاهی اوقات لازم است که تجهیزاتی را که معیوب بوده یا کار را متوقف کرده‌اند جایگزین کنید، نباید هر بار که چیزی خراب می‌شود، به این نتیجه برسید. بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی را می‌توان به سادگی جایگزین قطعات و انجام سایر کارهای تعمیراتی کرد. این می‌تواند یک روش واقعا موثر برای افزایش عمر مفید ماشین آلات در آزمایشگاه شما باشد.

بعضی از قطعات سریعتر از بقیه تعمیر می‌شوند و اگر به طور صحیح مدیریت شوند، می‌توان آنها را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه جایگزین کرد، قبل از اینکه مشکلی ایجاد شود که در آزمایشگاه شما متوقف شود. برای مثال سانتریفیوژها نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر دارند و آنها را در شرایط کار ایمن نگه دارید.

بازسازی

بازسازی یک گزینه عالی برای تجهیزاتی است که یک بار انجام می‌شود. این شامل جدا کردن تمام قطعات تجهیزات و تمیز کردن هر جزء می‌شود. سپس تمام قطعات تجهیزات جلا داده می‌شود و هر قسمت متحرک دوباره روان می‌شود. قطعاتی که معیوب هستند یا نشانه‌هایی از سایش دارند نیز می‌توانند در طول این فرایند شناسایی و جایگزین شوند. پس از تکمیل این تجهیزات، با هم کنار می‌آیند و اغلب کار می‌کنند.

 

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی

جایگزینی کیفیت

گاهی اوقات، به رغم تعمیر و نگهداری مناسب، تجهیزات به پایان عمر مفید خود برسد و نیاز به جایگزینی دارد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، با انتخاب یک مدل ارزان‌تر، برای صرفه جویی در تجهیزات می‌تواند وسوسه کننده باشد. با این حال، ممکن است متوجه شوید که این یک اقتصاد نادرست است. به خصوص اگر بخش مهمی از آزمایشگاه شما است که به طور مرتب استفاده می‌شود. انتخاب تجهیزات با کیفیت بالا تضمین می‌کند که دارای دوام است تا به استفاده منظم در آزمایشگاه بپردازد.

اغلب، پیدا کردن تجهیزات با کیفیت بالاتر نیز آسانتر از پیدا کردن قطعات هستند. و می‌توانند به راحتی تمیز و مرمت شوند. اگر فقط برای مدت کوتاهی از تجهیزات استفاده می‌کنید یا بودجه شما بسیار کم است. ممکن است به دنبال تجهیزات با کیفیت با ارزش باشید تا هزینه کل یک مورد جدید را پوشش ندهید.

یکی از شرکتهای پیشرو در حوزه تحقیقات و تولید محصولات پزشکی آزمایشگاهی، شرکت نسل امید پژوهش است که با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و با سابقه در بخشهای مختلف آزمایشگاهی و پزشکی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست