دستگاه ژل داک

دستگاه ژل داک

دستگاه ژل داک که با اسمهای سیستم تصویر ژل، سیستم مستندسازی ژل، یا ثبت تصویر ژل نیز شناخته می‌شود از دستگاههای آزمایشگاهی است. که از آن در آزمایشگاههای زیست مولکولی برای تصویربرداری و مستندسازی نوکلئیک اسید و پروتئین یا ژلهای آگارز یا اتیدیوم بروماید استفاده می‌شود.

رنگ کردن این دستگاه ژل داک اغلب اوقات با اتیدیوم بروماید یا دیگر فلوفورها نظیر SYBR Green صورت می‌گیرد. در دستگاه ژل داک یک دستگاه ترانس ایلومینیتور نوری (UV)، یک هود یا یک اتاقک تاریک به منظور حفاظت از منابع نوری خارجی و محافظت. از کاربر در برابر معرض گذاری با UV و یک دوربین CCD یا CMOS به منظور ثبت تصویر، دیده می‌شود.

کارایی دستگاه

برای مشخص کردن ویژگی‌های پروتئین‌ها، DNA و حتی مولکولهای کوچک می‌توان از ژل‌ها استفاده کرد. در رابطه با DNA، می‌توان از ژل‌ها به منظور مشخص‌سازی توالی، جدا سازی یا آماده سازی استفاده کرد. و تصویر برداری و مستند سازی برای تمامی این کاربردها لازم است. با به کار گیری سیستم‌های مستند سازی و تصویر برداری مدرن‌، می‌توانند بسیار دقیق نیز باشند.

هنگام گزینش یک دستگاه ژل داک ملزومات تحقیقاتی خود را در نظر داشته باشید. برای یک کاربرد ساده، یک سیستم ساده‌ی فاقد تمامی قابلیت‌های پیشرفته ممکن است به صرفه‌ترین انتخاب باشد، در حالی که برای کاربردهای پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر بایستی امکانات پیشرفته‌تر و نرم افزار آنالیز کننده را مد نظر داشت.

از جمله کاربردهای دستگاه ژل داک

– میل‌های ترکیبی آنتی بادی پلی کلونال و مونو کلونال – ژل و تصویر برداری از بلات – شمارش کلنی‌ها – ارزیابی ایمنی – آشکار سازی هم زمان پروتئینی. الکتروفورز دو بعدی – مشخص سازی کمیت پروتئین – مشخص سازی ویژگی تغییر بعد از ترجمه

 

"<yoastmark

انواع دستگاههای ژل داک

دستگاه مورد نیاز یک آزمایشگاه بستگی به کاربرد آن و روش آشکار سازی دارد.

  • کمی لومینسانس: به شکل کلی برای بلات وسترن به کار گرفته می‌شود. اتیدیوم بروماید (UV) دیجیتال / CCD، کمی لومینسانس، فلورسانس سه رنگ، دنسیتومتری و آشکار سازهای نور مرئی. به این منظور به چشم می‌خورند که نتایج کمی (مقداری) باند های پروتئینی و نوکلئیک اسیدی. بلاتهای نقطه‌ای و میکروپلیت‌ها را ثبت کنند.
  • رادیوگرافی فیلم خودکار: برای رادیو ایزوتوپها استفاده می‌شود.
  • لیزر: کاربردهای فلورسانس هم زمان، تعیین کمیت دقیق و بسیار حساس برای رادیو ایزوتوپ‌ها ، و انعطاف پذیری در انتخاب فیلترهای انتشار.، شامل فیلترهای سفارشی برای رنگهایی همانند با رنگهای Cy.
  • مالتی پلکس: آشکارسازی و تصویر گرفتن از چندین سیگنال فلورسانت به شکل هم زمان در آزمایش‌هایی مشابه. و یا آشکارسازی سیگنالهای لومینسانسی، رنگ سنجی و رادیو ایزوتوپی.
  • Phosphoimager‌ها: بالا بردن میزان حساسیت در رابطه با کاربردهای فلورسانسی هم زمان و رادیو ایزوتوپها و انعطاف پذیری. در گزینش فیلترهای انتشار همانند با فیلترهای سفارشی.

دستگاه ژل داک یکی از محصولات شرکت نسل امید پژوهش می‌باشد که به عنوان تجهیزات آزمایشگاهی و تشخصی طبی کاربرد دارد.

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام مممنون بابت مطلب مفیدتون. تولید کننده کاور های سفارشی دستگاههای آزمایشگاهی هستیم در صورت نیاز لطفا با ما تماس بگیرید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست